lördag 15 oktober 2011

Martha Stewart punch och egna blommor

 Den här punchen  har jag räknat på och ska försöka förklara hur jag gör. Experimentera gärna i något papper som du inte är rädd om första gången. Det behövs lite träning :O)
Vill du se mina andra uträkningar på andra M. Stewarts punchar titta då här!
                                                       


1. Första sidan börja men att sätta i
    papperet som jag visar på bilden mitt
    emellan två bågar och en halv liten ring.





2.Då ser änden ut så här när du är klar

3. Ta andra sidan och se till att den stora
    ringen passar med den som  redan finns
    i ditt papper från första sidan

4.Då ska papperet se ut så här Gör nu
   tredje sidan på samma sätt och så lång
   som du vill ha det, fyrkantigt eller en
   parallellt.




5. Gå till baka till nr 2 om du inte  har som på bild 2. Skär då  papperet mitt i de stora  ringarna i på båda sidorna. som på bild 2. Upprepa sedan bild 3.                                          

Lycka till!!


EGNA BLOMMOR


Klipp till rundlar (se bilden), det gör inget om de är ojämna eller om du använder en mönstersax




 Börja rulla utifrån då blir blomman hårdare rullad. Vill du ha en yvigare rulla från mitten.Limma fast änden, när du rullat klart

Vill du ha en ståltråd i mitten. Då kan du göra på två sätt, rulla runt ståltråden och limma innan du börjar. Eller stick in den i mitten när du är klar med lite lim

Lycka till!!!



Scrapa lugnt !!
Har du någon Marta Stewarts punch som du fixat med, hör då gärna av dig :O)

5 kommentarer:

Tigerblomma sa...

Tack för tipset. Det ska jag testa. Egna blommor gillar jag.

Mita sa...

Vad smart, det ska jag prova. Kram från Mitas hantverk (vi sågs på slöjddetaljer)

Nina sa...

Tack sååå mycket för tipset, det här skall jag pröva med en gång. Ha det så gott. Kram Nina

Gertrud sa...

Jag provade med samma MS punch som du och det gick jättebra. Tack för tipset♥ Kram Gertrud

May Britts papir og sånt sa...

Tusen takk for at du deler.

Klem May Britt.